امتیاز
5/5

آموزش چگونگی ساخت تیزر تبلیغاتی حرفه ای (۷ مرحله)

 

قصد تبلیغات دارید؟ با تاثیر شگرف ویدئو در انواع رویکردهای مارکتینگ آشنایی دارید؟ اگر جوابتان مثبت باشد، قطعاً برنامه‌ای برای ویدئوها در تبلیغاتتان خواهید چید. این مقاله هم مربوط به آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی است.

ساختن یک کلیپ تبلیغاتی حرفه‌ای، می‌تواند کسب‌وکارتان را از دیگر رقبا متمایز کند. هرقدر بهتر این کار را انجام دهید، از فواید آن مثل افزایش آگاهی از برند و افزایش میزان فروش هم بیشتر بهره‌مند خواهید شد. در این مقاله ، راجع به همۀ این موارد از 0 تا 100 صحبت خواهیم کرد.

اگر آماده‌اید، با نحوۀ انجام کار شروع کنیم:

چگونگی ساخت تیزر تبلیغاتی در 7 گام

ساختن یک تیزر تبلیغاتی می‌تواند کلی مزیت برای برندتان داشته باشد. جلوتر راجع‌ به این مزایا صحبت خواهیم کرد؛ اما اول می‌خواهیم ببینیم چطور باید یک ویدئو تبلیغاتی ساخت؟

انجام این کار، نه اینکه سخت باشد، اما خیلی هم آسان نیست! در این بخش، می‌خواهیم آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی را طی 7 مرحله آموزش دهیم.

بیایید برویم سراغ اولین مرحله!

۱. تحقیقات و برنامه‌ریزی

هیچ کاری بدون برنامه‌ریزی سرانجام خوشی نخواهد داشت! ساخت تیزر تبلیغاتی هم از این قانون مستثنی نیست. ابتدا، باید همۀ جوانب را بسنجید و سپس با توجه به داده‌هایی که در اختیار دارید، بهترین برنامۀ ممکن را بچینید و مطابق آن پیش بروید.

تحقیقات و برنامه‌ریزی موضوع گسترده‌ای است که شامل بخش‌های مختلفی می‌شود:

تعیین اهداف و انتظارات

اگر در حال خواندن این مقاله هستید و می‌خواهید نحوه ساخت تیزر تبلیغاتی را یاد بگیرید، اول از همه باید بدانید چه انتظاری از تیزرتان دارید. در واقع، باید هدفتان از تهیۀ چنین ویدئویی را کامل و شفاف مشخص کنید. اگر جوابتان این است که می‌خواهم برند را تبلیغ کنم، باید بگوییم مسیرتان اشتباه است!

هرقدر جزئیات بیشتری در جواب این سؤال ارائه کنید، کارتان هم راحت‌تر خواهد شد.

برای مثال، قرار است کدام محصول یا خدمتتان را پروموت کنید؟ شاید هم می‌خواهید یک جنبۀ خاص از کسب‌وکارتان را به مخاطبان نشان دهید؟ مثلاً اینکه تیم پشتیبانی با نهایت دل‌سوزی و خوش‌اخلاقی جواب پرسش‌های مشتریان را می‌دهد.

با نوشتن انتظارات، می‌توانید چگونگی پیشبرد اهداف را هم رصد کنید. به‌عنوان مثال، اگر قصدتان افزایش نرخ تبدیل باشد، می‌توانید بعداً بررسی کنید که تا چند درصد در تحقق این مهم موفق بوده‌اید.

تعیین هدف تیزر تبلیغاتی

مشخص‌کردن مخاطب هدف

بعد از مشخص‌کردن اهداف، باید مخاطبان هدفتان را هم معلوم کنید. تیزر تبلیغاتی شما قرار است توجه چه گروهی از افراد جامعه را جلب کند؟ خانم‌های 18 تا 30 سال؟ کارآفرینان فارغ از جنسیتشان؟ کارمندان آقای ادارات دولتی که در ابتدای مسیر شلغی‌شان هستند؟

سپس باید ببینید آن‌ها در کجای قیف بازاریابی هستند. آیا تازه قرار است توجه آن‌ها را نسبت به برندتان جلب کنید یا می‌خواهید آن‌ها را از یک بازدیدکننده به یک خریدار محصول تبدیل کنید؟

انتخاب یکی از انواع ویدئوها

فاکتور تعیین‌کننده در انتخاب نوع ویدئو، قبل از هر چیز بودجه‌ای است که در اختیار دارید. اگر قصد ساخت تیزر تبلیغاتی را دارید، فراموش نکنید که انجام این کار، بدون هزینه‌کردن ممکن نیست.

اما با این وجود، برخی از انواع ویدئو، هزینۀ ساخت کمتری نسبت به بقیۀ انواع آن دارند؛ مثلاً تستیمونیال‌ها خرج کمتری از مستندها و تبلیغات تلویزیونی دارند.

علاوه بر بودجه، مسئلۀ دیگری که باید در نظر بگیرید، سلیقۀ مخاطبانتان است. نوعی را انتخاب کنید که بیشتر باب میل ایشان باشد.

برای نمونه، اگر جوانان مخاطبانتان هستند، شاید تیزرهای مناسب شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام و یوتیوب، برایتان مناسب‌تر باشند؛ اما اگر جامعۀ هدفتان افراد سالخورده‌تر باشند، بهتر است سراغ انواع ویدئوهایی بروید که جایگاهشان تبلیغات تلویزیونی است.

مقاله پیشنهادی: معرفی انواع ویدیو در بازاریابی ویدیویی (۱۵ ایدهٔ موثر)

تصمیم‌گیری دربارۀ لحن ویدئو و مدت‌زمان آن

یکی از مهم‌ترین بخش‌های آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی، تعیین لحن و مدت‌زمان آن است. می‌خواهید پیامتان چگونه منتقل شود؟ رسمی یا غیررسمی؟ سریع یا آهسته و با توضیحات مفصل؟ قرار است به تحریک احساسات منجر شود یا منطق را درگیر کند؟

از آنجایی که تیزر تبلیغاتی نشان‌دهندۀ کلیت برندتان است، انتخاب درست لحن اهمیت بسیار ویژه‌ای دارد؛ پس سعی کنید بهترین تصمیم را در این رابطه بگیرید.

مسئلۀ مهم بعدی، تعیین مدت‌زمان ویدئو است. وقتی از قبل، مدت‌زمان تیزرتان را بدانید، کارتان با تمرکز بیشتری پیش خواهد رفت. در نقطـۀ مقابل، مشخص‌نکردن این موضوع باعث می‌شود ویدئو ناخواسته طولانی‌تر از حد لازم شود و کار بدون تمرکز انجام شود.

۳ عامل اصلی در تعیین مدت‌زمان یک ویدئو تبلیغاتی دخیل هستند:

  • کانال‌های انتشار
  • بودجه
  • اهداف

پس در ادامۀ آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی، باید بگوییم تصمیم‌گیری دربارۀ لحن ویدئو و مدت‌زمان آن، جزو اولین اقداماتی است که باید انجام دهید.

تعریف کانال توزیع و ترویج

تا چند سال قبل، تنها کانال‌های موجود برای انتشار یک تیزر تبلیغاتی، شبکه‌های تلویزیونی بودند؛ اما حالا اوضاع متفاوت است. به لطف اینترنت، کلی پلتفرم مختلف وجود دارد که اتفاقاً اکثر آن‌ها از محتوای ویدئویی پشتیبانی می‌کنند.

تیزر تبلیغاتی‌تان را در جاهایی منتشر و ترویج کنید که مخاطبانتان در آنجا حضور دارند. به این ترتیب، مطمئن خواهید بود که محتوای تهیه‌شده، دیده خواهد شد.

نکته: اگر نمی‌دانید مخاطبانتان در کدام پلتفرم‌ها بیشتر حضور دارند، می‌توانید از روی دست رقبا تقلب کنید! یعنی ببینید آن‌ها در کدام پلتفرم‌ها حضوری فعال دارند.

تعیین برنامۀ تولید

بعد از اینکه تمام مراحل بالا را انجام دادید، باید تهیۀ یک برنامۀ کامل و مدون برای تولید را شروع کنید. حتماً تقسیم کار کنید؛ انجام چنین کارهایی نیازمند کار تیمی قوی است. مگر اینکه مجبور باشید خودتان در نقش یک ارتش تک‌نفره ظاهر شوید.

در غیر این صورت، وظایف هرکس را مشخص و برای انجام آن یک محدودیت زمانی تعیین کنید. برای پیشبرد این امور، می‌توانید از انواع برنامه‌های مدیریت پروژه مثل Trello کمک بگیرید.

همۀ این موارد تا به اینجا، مربوط به مرحلۀ اول یعنی تحقیقات و برنامه‌ریزی بودند. برویم سراغ مرحلۀ دوم!

دانلود رایگان ۲۰۰ ایده برای نوشتن CTA تاثیرگذاردانلود رایگان ۲۰۰ ایده برای نوشتن CTA تاثیرگذار

این ایبوک شامل ۲۰۰ متن و ایده برای نوشتن متن‌های دعوت به اقدام (CTA) در تبلیغات و بازاریابی است. با این ایده‌ها می‌توانید نرخ کلیک و تبدیل را بیشتر کنید و نتیجه بهتری از بازاریابی و تبلیغات بگیرید. 🤩

دانلود رایگان arrow-left

۲. نوشتن سناریو (فیلم‌نامه)

مرحلۀ دوم از آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی، به نوشتن سناریو یا همان فیلم‌نامه اختصاص دارد.

تمام جزئیات ریزودرشت یک ویدئو، در سناریو نوشته می‌شود؛ دکور صحنه‌ها با جزئیات مشخص می‌شوند، اکت‌های هر بازیگر (حرکت‌ها) معلوم می‌شود، تم فضای هر سکانس و نما تعیین می‌شود و…

هنگام نوشتن سناریو، پاسخ 4 دسته سؤال  باید مشخص شود:

  • صحنه چگونه است؟ تصویر پس‌زمینه چطور است؟ داستان در روز پیش می‌رود یا شب؟
  • چه اقدامی قرار است انجام شود؟ چه اتفاقاتی در صحنهٔ  تصویر پس‌زمینه رخ می‌دهد؟ مهم‌ترین اکت کدام است؟
  • چه کسی اقدام یا اکت را انجام می‌دهد؟ آدم، اشیا یا حرکت کلمات روی صفحه؟
  • دوربین چطور باشد و چگونه حرکت کند؟ کدام سکانس کلوز شات است و کدام یکی واید شات؟ دوربین باید دنبال اشخاص و اشیا برود یا سر جای خود ثابت باشد؟

اگر نمی‌دانید سکانس‌ها از کجا شروع می‌شوند و کجا به پایان می‌رسند، به آن‌ها مثل اسلاید‌های یک ارائۀ پاورپوینت نگاه کنید. در آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی حرفه‌ای، با این تشبیه، کار تغییر صحنه را برای فرد یادگیرنده آسان می‌کنند.

می‌توانید هر آنچه را که باید هنگام نوشتن سناریو رعایت کنید، در اینفوگرافیک زیر مشاهده کنید:

اینفوگرافیک عناصر سناریوی ویدئویی

نکتۀ مهم: وقتی می‌خواهید سناریو بنویسید، بالای صفحه‌تان نوع ویدئو را یادداشت کنید. این کار باعث می‌شود هنگام انجام کار و تهیۀ متن، از چارچوب کلی خارج نشوید.

خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

۳. طراحی استوری بورد

استوری بورد، به‌نوعی تصویرسازی سناریو است! یک پیش‌نویس از فرجام نهایی کار که کمک می‌کند در مسیر تعیین‌شده حرکت کنید. هرقدر جزئیات در استوری بورد بهتر بیان شده باشند، در نهایت کار هم آسان‌تر خواهد بود؛ همچنین، در آخر کار هم می‌توان از استوری بورد برای چک کردن کیفیت خروجی نهایی استفاده کرد.

۴. ساختن ویدئو

در ادامۀ آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی، به مرحلۀ چهارم یعنی ساختن ویدئو می‌رسیم. نوع ویدئو را در مرحلۀ اول انتخاب کرده‌اید؛ حالا وقت عمل رسیده است.

اگر قرار است تیزرتان را در فضای باز بسازید، مطمئن شوید که لوکیشن‌ها به‌خوبی صحنه‌بندی شده‌اند. هر روش و رویکردی که مدنظر داشته باشید، به تعدادی انیمیشن‌ساز و موشن‌دیزاینر احتیاج خواهید داشت.

البته اگر بودجهٔ  کمی در اختیار دارید، باید همۀ کارها را خودتان انجام دهید که نیازمند داشتن دانش کافی است؛ همچنین می‌توانید از انواع نرم‌افزارهای موجود برای ساختن ویدئو هم استفاده کنید.

۵. تدوین ویدئو

آموزش ساخت کلیپ تبلیغاتی بدون صحبت از تدوین ویدئو نشدنی است! پس از ساختن ویدئو، باید تصاویر را بر اساس سناریوی موجود کنار هم بچینید. اگر قرار است صدای راوی روی تصاویر قرار بگیرد، در مرحلۀ تدوین باید آن را اضافه کنید؛ همچنین افزودن عکس‌ها و متون هم در این بخش انجام می‌شوند.

نرم‌افزارهای زیادی به‌منظور تدوین ویدئو ارائه شده‌اند که هرکدام برای انواع مختلف ویدئو کاربرد دارند. از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به Adobe Premier اشاره کرد که مخصوصاً مناسب ویدئوهای طولانی است.

محیط Adobe Premier

مقاله پیشنهادی: معرفی کامل ۱۰ ابزار ویدیو مارکتینگ (ابزار تولید محتوای ویدیویی)

۶. کنترل کیفیت و بررسی نهایی

هرکاری که انجام می‌دهید، باید کنترل کیفیت و بررسی نهایی را جزو روندی از کل پروسه در نظر بگیرید.

قبل از انتشار، یک بار همه‌چیز را کامل بررسی کنید. مطمئن شوید تمام موارد درست هستند و هیچ‌کدام از المان‌ها مثل تصاویر، آهنگ‌ها و عکس‌ها حق کپی‌رایت را نقض نمی‌کنند. اگر نه، تمام زحمتاتتان به‌راحتی نابود خواهند شد.

بعد از بررسی، اگر تغییری لازم بود آن را اعمال کنید. حالا همه‌چیز مهیا است تا تیزرتان را منتشر کنید.

۷. گرفتن خروجی و انتشار

بعد از تدوین و بررسی نهایی، وقت خروجی‌گرفتن از ویدئویی است که آماده کرده‌اید. معمولاً فرمت عموم تیزرهای تبلیغاتی MP4 است؛ چراکه این فرمت برای اکثر پلتفرم‌ها مناسب است.

اما در برخی موارد، مثل تبلیغات تلویزیونی بهتر است از فرمت MOV استفاده کنید. در کل، با توجه به مدیومی که قرار است میزبان تیزرتان باشد، از نتیجۀ نهایی کار خروجی بگیرید و آن را منتشر کنید.

خب، این از 7 مرحلۀ آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی! اما اصلاً چرا این نوع ویدئوها اهمیت دارند و به چه دردی می‌خورند؟

مقاله پیشنهادی: راهنمای تبلیغات آرایشگاه (۱۱ متن تبلیغات سالن زیبایی)

چرا باید به فکر ساختن تیزر تبلیغاتی باشیم؟

به‌طورکلی، ویدئو نوعی از محتوا است که این‌روزها طرفداران بسیاری دارد. همۀ آماری که اهمیت ویدئو مارکتینگ را نشان می‌دهند، برای تیزر تبلیغاتی‌ هم صادق هستند؛ اما می‌خواهیم مشخصاً راجع به تیزر تبلیغاتی صحبت کنیم.

فواید بسیاری را می‌توان برای این نوع از ویدئوها متصور شد که ما در ادامه راجع به ۳ مورد از آن‌ها صحبت می‌کنیم:

۱. افزایش نرخ تبدیل و فروش

با استناد به تجربیات کسب‌وکارهایی که از این نوع ویدئوها استفاده کرده‌اند، تیزرهای تبلیغاتی می‌توانند تاثیر به‌سزایی در افزایش نرخ تبدیل و همچنین افزایش میزان فروش داشته باشند.

در آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی گفتیم که یکی از مهم‌ترین اقدامات اولیه، تعیین اهداف از ساخت چنین ویدئوهایی است.

مثلاً وقتی با تیزرتان نشان دهید که محصولتان چطور می‌تواند یک مشکل به‌خصوص را حل کند، احتمال تبدیل شدن افراد از بینندهٔ صرف به خریدار محصول زیاد است؛ در نتیجه، شاهد افزایش نرخ تبدیل خواهید بود.

۲. افزایش آگاهی از برند

دیگر فایدۀ تیزر تبلیغاتی، افزایش Brand Awareness یا آگاهی از برند است! این مورد بالاتر از افزایش نرخ تبدیل قرار می‌گیرد.

شاید افراد زیادی، در همان لحظه‌ای که تبلیغ شما را می‌بینند، قصد خرید محصولتان را نداشته باشند؛ اما نام برند شما در خاطرشان باقی می‌ماند. اگر قصد دارید تیزرتان چنین تاثیری داشته باشد، باید آن را طوری بسازید که به ‌یاد ماندنی باشد!

مثلاً تبلیغ زیر از گلرنگ، یکی از به یاد ماندنی‌ترین تیزرهای تبلیغاتی‌ای است که در سال‌های گذشته از تلویزیون پخش شده است.

۳. کسب اعتبار میان مخاطبان هدف

احتمالاً شمایی که در حال خواندن آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی هستید، می‌دانید چقدر چنین ویدئویی در جلب نظر مخاطبان تاثیر دارد. درست یا غلط، افراد به دیده‌هایشان اعتماد می‌کنند.

وقتی تیزر تبلیغاتی‌ای بسازید که در پلتفرم‌های مختلف (آن‌هایی که میزبان مخاطبانتان هستند) پخش شود، به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم، باعث کسب اعتبار برای کسب‌وکارتان خواهد شد.

حالا بعد از آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی و آگاهی از فواید این کار، خوب است ۵ نکتۀ مهم در این زمینه را هم بدانید.

مقاله پیشنهادی: نحوه تبلیغ در آپارات و هزینه تبلیغات در آپارات (در ۱۴۰۱)

5 نکتۀ مهم برای ساخت تیزر تبلیغاتی اثربخش

در بخش اول، تقریباً دربارهٔ چگونگی ساخت تیزر تبلیغاتی حرفه‌ای با شما صحبت کردیم؛ اما نکاتی در همین راستا وجود دارند که خواندنشان خالی از لطف نیست!

۱. بدون برنامه آب هم نخورید!

برنامه‌ریزی، یکی از اصلی‌ترین بخش‌های فرایند ساختن تیزر تبلیغاتی است. نباید این‌طور باشد که بلافاصله بعد از احساس نیاز، شروع به ساخت تیزر و سپس انتشار آن کنید!

اگر بخش اولیۀ مقاله را خوانده باشید، می‌دانید که برنامه‌ریزی و تحقیقات، اولین قدم است که اتفاقاً به چندین بخش کوچک‌تر تقسیم می‌شود.

پس حتماً با برنامه پیش بروید. همه‌چیز را روی کاغذ بیاورید و از قبل بدانید قرار است چه کنید. هدفتان چیست؟ مخاطبتان کیست؟ مدت‌زمان تیزر چقدر است و…

۲. برای توزیع در پلتفرم‌های مختلف آماده باشید

هرقدر تیزرتان در پلتفرم‌های بیشتری پخش شود، آوردۀ بیشتری هم برایتان خواهد داشت. مخصوصاً در رابطه با افزایش Brand Awareness، اما دو نکته را فراموش نکنید:

  • تیزر را در پلتفرم‌هایی پخش کنید که مخاطبانتان هم در آنجا حضوری فعال داشته باشند.
  • مولتی‌چنل بودن با تمام مزایایی که دارد، هزینۀ مالی و زمانی زیادی روی دستتان می‌گذارد.

با در نظر گرفتن این دو نکته، سعی کنید ویدئو را در کانال‌های بیشتری پخش کنید. در ضمن، تصویر زیر منظور از مولتی‌چنل بودن را به‌خوبی منتقل می‌کند.

بازاریابی مولتی‌چنل

۳. همه‌چیز را روی داریه نریزید

توقع بیجا نداشته باشید! تیزرتان قرار نیست همۀ جنبه‌های کسب‌وکارتان را پروموت کند. اصلاً انجام چنین کاری درست هم نیست. مثلاً اگر هدف ویدئو نشان دادن روال حرفه‌ای تیم پشتیبانی است، دیگر نباید روی برجسته کردن خصوصیات محصولتان کار کنید و برعکس.

۴. داستان بگویید

آدم‌ها عاشق قصه هستند. همان طور که Margaret Atwood نویسندۀ رمان موفق سرگذشت ندیمه می‌گوید:

شما نمی‌توانید قصه‌گویی را از بین ببرید؛ چراکه این خصیصه در ذات همۀ انسان‌ها است.

یکی از نکات مهمی که باید در خلل آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی یاد بگیرید، همین مسئله است. هرقدر تیزرتان داستانی‌تر باشد، احتمال دیده‌شدن و در نتیجه، موفقیتش بیشتر خواهد بود. فرقی نمی‌کند ویدئویی که قرار است بسازید ۱ دقیقه باشد یا ۱۵ دقیقه! سعی کنید پیام نهایی را در قالب یک قصه منتقل کنید.

مقاله پیشنهادی: داستان سرایی یا استوری تلینگ چیست؛ قصه‌گویی در محتوا

۵. مخاطب را به انجام عملی مشخص دعوت کنید

CTA یا دعوت به عمل نه‌تنها در تیزر تبلیغاتی، بلکه در همۀ انواع محتوا یک المان بسیار مهم محسوب می‌شود. بیراه نیست اگر بگوییم بدون CTA، آب در هاون می‌کوبید!

حتماً و حتماً در ویدئوی خود – ابتدا، میانه یا انتهای آن –  از بیننده بخواهید کاری مشخص را انجام دهد؛ مثلاً از او دعوت کنید محصولتان را با کد تخفیفی که ارائه کرده‌اید، بخرد یا درخواست کنید شما را به دوستانش معرفی کند.

حتی می‌توانید از آن‌ها بخواهید سایر ویدئوها یا محصول مشخصی را ببینند یا فلان مقاله را بخوانند؛ همه‌چیز به نیاز و هدف شما گره خورده است!

بعد از همۀ این موارد، درس آخر در آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی، مربوط به عناصر اصلی این نوع ویدئوها است.

به تبلیغات اینترنتی نیاز دارید؟ تبلیغات کلیکی یکتانت را از دست ندهیدبه تبلیغات اینترنتی نیاز دارید؟ تبلیغات کلیکی یکتانت را از دست ندهید

تبلیغات کلیکی یعنی تبلیغ شما در هزاران سایت پربازدید نمایش داده می‌شود و فقط در ازای تعداد کلیک‌ها هزینه پرداخت

تیزر تبلیغاتی

در همۀ ویدئوها و مخصوصاً تیزرهای تبلیغاتی، این ۳ عنصری که قرار است راجع به آن‌ها صحبت کنیم، جزو عناصر سازندۀ اصلی هستند؛ عناصر بصری، صوتی و متن.

عناصر بصری

اولین داده‌ای که مغز انسان هنگام تماشای یک ویدئو دریافت می‌کند، تصاویر هستند؛ پس عناصر بصری، قطعاً مهم‌ترین المان یک تیزر تبلیغاتی است.

هرقدر طراحی صحنه‌ها بهتر باشد و اکتورها اکتشان را بهتر اجرا کنند، احتمال موفقیتتان هم بیشتر خواهد شد.

عناصر صوتی

مسئلۀ مهم دیگر، موارد مربوط به عناصر صوتی است. بعد از تصویر، صدا دومین داده‌ای است که توسط مغز دریافت و پردازش می‌شود. اگر قرار است از موسیقی روی تیزرتان استفاده کنید، حتماً دقت کنید که مشکلی بابت کپی‌رایت پیش نیاید.

اگر قرار است راوی روی تصاویر صحبت کند، از گوینده‌ای کمک بگیرید که صدایی رسا و زیبا دارد؛ همچنین صدابرداری حرفه‌ای بازیگران هم مسئله‌ای است که باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشید.

متن

صدا و تصویر خوب، بدون متن و سناریوی مناسب ذره‌ای ارزش ندارند. بالاتر، مرحلۀ دوم از آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی به همین موضوع متن و سناریو اختصاص داشت.

متن، داستان ویدئو را مشخص می‌کند. حالا شما می‌دانید که باید تا جایی که ممکن است، متن را قصه‌گونه پیش ببرید. لحن ویدئو در متن مشخص می‌شود؛ پس با در نظر گرفتن همۀ این جوانب، متنی تهیه کنید که پیام تیزر را به بهترین شکل منتقل کند.

تیزر تبلیغاتی جذاب خود را همین حالا بسازید!

در این مقاله که آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی بود خواندید، انجام این کار 7 مرحله دارد:

  •     تحقیقات و برنامه‌ریزی
  •     نوشتن سناریو
  •     طراحی استوری‌بورد
  •     ساختن ویدئو
  •     تدوین ویدئو
  •     کنترل کیفیت و بررسی نهایی
  •     گرفتن خروجی و انتشار

همچنین یاد گرفتید که ۳ المان اصلی چنین تیزرهایی، عناصر بصری، صوتی و متن هستند و کلی مورد دیگر. ویدئو هر روز محبوب‌تر از روز قبل می‌شود و مجموعه‌های بسیاری رویکردهای مارکتینگ خود را بر پایۀ آن تنظیم می‌کنند.