حداقل سیستم موردنیاز
یادگیری نصب و راه اندازی یونیتی که شامل ساخت حساب کاربری در سایت یونیتی، دانلود Unity Hub و دانلود هسته اصلی موتور یونیتی
ساخت پروژه جدید
معرفی پنجره های مختلف
توضیح در مورد پنجره Project
توضیح در مورد پنجره Hirerarchy
توضیح در مورد پنجره Inspector
سپس شروع به توضیح GameObjectها خواهیم کرد و یاد میگیریم چطور به محیط برنامه یا بازی خود شی جدید اضافه کنیم.
کامپوننت ها
در مورد کامپوننت پیشفرض Transformصحبت خواهیم کرد و زیرمجموعه های آن از جمله Position, Rotation, Scale
توضیح در مورد شی پیشفرض Camera در صحنه و کمی از جزییات آن
در مورد کامپوننت Sprite Renderer صحبت خواهیم کرد تا به چه شکل تصویری به محیط خود اضافه کنیم و در مورد Order ها و اولویت نمایش ها
کامپوننت هایی که در این دوره صحبت خواهیم کرد از جمله:
Rigidbody2D که برای ایجاد فیزیک استفاده می شود.
Colliderها مثل BoxCollider CircleCollider CapsuleCollider
طریقه ارتباط مستقیم با ویژوال استدیو 2022 در یونیتی
و در مورد طریقه اضافه کردن اسکریپت سی شارپ به اشیا از طریق کامپوننت ها
توضیح در مورد توابع پیشفرض Awake Start و Update و کاربرد هر کدام
توضیح در مورد کلاس و تابع Debug.Log
تفاوت Public و Private بودن متغیر ها
توضیح در مورد SerialiseField ها
توضیح در مورد کلاس input و توابع GetKey GetKeyDown و GetKeyUp که در مورد خواندن کلید ورودی از کاربر است.
توضیح در مورد متغیر Vector2 و Vector3
توضیح در مورد تابع velocity در زیر مجموعه کلاس Rigidbody2D جهت وارد کردن نیرو در جهات مختلف به اشیا خود در برنامه که باعث ایجاد حرکت می شود.
Tags انواع تگ و نشانه گزاری اشیا
الویت دهی به لایه های تصویری در Sprite Renderes
انواع برخورد onCollisionenter2D و OnTriggerEnter2D و تفاوت بین آنها با استفاده از جدول برخورد
آموزش ساخت Scene
آموزش مقدماتی ساخت UI
آموزش ارتباط بین Button و توابع
آموزش SceneManager
آموزش خروجی گرفتن برای ویندوز